zondag, augustus 24, 2008

Bij Odin's Baard!

Zoals in mijn vorige post al te zien was ben ik de laatste week vooral in de ban van black metal. Ik heb er altijd goeie dingen in gevonden, maar heb de laatste tijd (onder andere via Last.fm) de kans gehad wat nieuwe groepen te ontdekken en wat meer achtergrond informatie te vinden en ik vind het toch allemaal verschrikkelijk cool. Vooral de hele band tussen black metal en de Noorse mythologie vind ik interessant (geschiedenis is altijd wel m'n ding geweest). Ik kan dikwijls bij de platenboer ook minutenlang gebiologeerd snuffelen door de sectie black metal, gewoon al door die fantastisch scheve hoezen met iconisch beeldmateriaal van Noorse wouden en bergen (wat een land!). Gisteren op youtube een interessant stukje gevonden:


Mooi ook dat anno 2008 die priester nog steeds het moraliserende vingertje bovenhaalt en doodleuk verkondigt dat er niets positief is aan het opgraven van die oude religie. Jebus Christ...

Ook nog de fantastische clip Mourning Palace van Dimmu Borgir (inclusief potsierlijke crossfades!):


Geen opmerkingen: