donderdag, augustus 14, 2008

the times they are a-changin'


Wow, lang geleden dat ik hier nog eens gepost heb. Ik ben eigenlijk terug op m'n eigen blog verzeild geraakt na het checken van Bram zijn blog (http://ratarf.blogspot.com/).

Ik weet niet juist waarom ik zolang niets van me heb laten horen hier, want ik deed het anders graag genoeg, van tijd tot tijd... Then again, Xbox Live heeft door het jaar 's avonds wel het meeste van mijn tijd opgeslokt, wat overigens mede ervoor gezorgd heeft dat m'n studies dit jaar geen onverdeeld succes waren (you get what you put in and bitchin' is for the weak).

Bon, een dikke twee weken voor m'n tweede zit en ik weet eigenlijk nog altijd niet juist waar ik sta. Ik heb al wel meer gedaan deze vakantie dan het hele jaar opgeteld denk ik en toch ben ik er nog niet uit. 23 jaar ondertussen, ettelijke jaartjes verspild en een gevoel dat eigenlijk dit jaar voor het eerst langzaam naar boven kwam drijven: onafhankelijkheid. Misschien is het wel tijd om te beseffen dat heel het studeren niet aan mij besteed is (ik moet er niet over liegen, ik ben als het op leren aankomt in een simpel woord LUI). En het rare is dat ik van mezelf ontdekt heb in mijn anderhalf jaar middenjury gecombineerd met werken, dat ik diezelfde attitude NIET heb op de werkvloer. Overuren kloppen, lastige verzoeken van klanten, ik had er niet het minste probleem mee. Uiteraard, mocht ik me vanaf september terug op de jobmarkt gooien, ga ik niet voor een job als rekkenvuller in de plaatselijke GB, maar ik heb toch gemerkt dat er best interessante vacatures zijn voor mensen met "slechts" een middelbaar diploma.

Long story short, ik zit nu in een belangrijke maand. Veel zal uiteraard ook afhangen van m'n resultaat in tweede zit, maar zelfs dan ben ik er niet zeker van of ik inderdaad wel verder wil met studeren.

Verder nog even melden dat ik weer WEL mijn blog een nieuwe impuls ga geven, maar misschien wel vanuit een andere richting. Aangezien ik de laatste tijd mijn fotografie weer een beetje heb opgepakt, ga ik hier in de toekomst wel meer mee doen. Wat juist en hoe het gaat uitdraaien, geen flauw idee! But hey, that's me:

"Do I look like a man with a plan? I'm like a dog chasing cars. I'd never know what to do if I ever caught one!"

In bijlage een eerste voorsmaakje: "The Fierce Eyes of The Wretched Hellspawn" aka "Een Fotooke van ons Poeske"

1 opmerking:

Peter Prong zei

Eindelijk een nieuwe post. 't Werd tijd, you lazy bumm !
Ik blijf je blog sowieso in de gaten houden, zeker indien je het over fotografie gaat hebben (wat me ook interesseert).
Wat de studie/werk-keuze betreft : denk goed na. Pas wanneer je werkt, besef je hoe goed je het hebt als student. Maar als het studeren op weinig blijft uitmonden, moet je vroeg of laat natuurlijk de knoop doorhakken.
Een tip : gooi die xbox uit het raam ;) !